top of page

הפראז'ה המדהים

מי ששמע או ראה פעם כלי שולחן, המיוצרים בפולין במפעל ז'וזף פראז'ה יודע שזה מעולה. יפה, איכותי, אלגנטי. כלים שעוברים מדור לדור ולא כי לא משתמשים בהם, אך כי הם גם נשמרים מצוין.

בשנות ה-20 של מאה 19 שר החוץ הפולני הזמין שני אחים מצרפת - אלפונס וז'וזף פראז'ה - להקים עסק ליצירת כלי שולחן. האחים קיבלו הלוואה מקונגרס ממלכתי בהתחייבות שב- 6 שנים יוקם מפעל ואומנים המקומיים יתלמדו ליצור מוצרים אלה. ב-1825מוצרים של Fraget כבר קיבלו מדלית הכסף בתערוכה. כעבור 20 שנה Alfons חזר לצרפת לקבל ירושה ו-Jozef נשאר להמשיך ולפתח את המפעל שלו. בשנים האלההוא פתח 2 חדרי תצוגה נוספים, היה מייצר הן כלים עשויים כסף והן כלים מצופים כסף. Jozef החדיר לתעשייה שלו מתודות הכי מתקדמות לזמנים האלה, היות והיה בוגר אוניברסיטה פוליטכנית בפריס וברלין. בשנות ה-50 מעבדה כימית במפעל יצרה חומר חדש - "new silver" (או neusilber ) , מוצרים חדשים, צורות חדשניות ועתיקות - כל זה היום מהווה מסורת וגאווה למי שיודע את הערך הזה. היום מפעל נקרא (Hefra - איחוד של Fraget ו-Henneberg). אנו גאים לייבא את המוצרים האלה לארץ.

בתמונה הראשונה - מזלג וכף Fraget,

ואתם יודעים מה? הופתעתי במסעדה הפולנית כי המלצר, לבקשתי להביא סכו"ם, אמר: תיכף אביא פראז'ה. חשבתי זו אשלייה... אבל לא, המלצר הסביר שהוא למד מהמלצרים הוותיקים שכך נקרא סכו"ם. לא נראה לכם שזה כמו שאנחנו קוראים לכל מכשיר סלולרי - פלאפון :)?

בני יותר מ-100 שנים יחד עם המזלג הנמכר בחנויות .5

CrystalDreamIsrael# כוסות קריסטל#

bottom of page